Rally Czeski Krumlov: Zmierzyliśmy każdy wybój!

Tegoroczna 42. edycja Rajdu Czech Krumlov jest tradycyjnie z udziałem naszej technologii. Specjalny lokalizator GPS jechał w Skodzie Felicii, prowadzonej załogą Selichar - Pitálek z którymi długoterminowo współparacujemy. Dowiedz się, jakim sposobem jeździć na rajdzie z perspektywy lokalizatora GPS.

Zawody, których trasa to malownicze południowe Czechy, przygotowały wiele wyzwań rajdowcom. Od ciepłych wiosennych temperatur wystąpił skok temperatury niemal do zera, w Lipnie nawet padał śnieg.

Pomimo trudności na doskonałej pozycji

"Ze względu na niskie temperatury, elektronika pojazdu przełączała się do trybu startowego i dodawała paliwo. Dlatego cały czas dławił się silnik " opisuje problemy Jan Selichar.

Jeszcze gorszą sytuację przeżyła załoga podczas jazdy nocą. "Zrobiłem duży błąd w jeździe", przyznaje Selichar. "Przy dużej prędkości wskoczyliśmy z toru na łąkę, i tam trafiliśmy w drzewo."

Poprzez wszystkie trudności,  załoga ostatecznie zająła trzecie miejsce w swojej kategorii, które  pokazuje wyłącznie dobre cechy obu facetów w kokpicie.

Co zmierzył lokalizator?

Lokalizator GPS niestety nie zapisał wyżej wymienionej stłuczki, ponieważ zawodnicy go odłączyli, gdy próbowali rozwiązać problemy z elektroniką samochodu. "Niestety, na powód usterki wpadliśmy dopiero po wyścigu, w ciągu rajdu staraliśmy się wyeliminować jakąkolwiek przyczynę, dlatego po przejechaniu części trasy, odłączyliśmy również GPS tracker.

Tymczasem lokalizator w pojeździe miał parę specjalnych gadżetów: nie tylko zapisywał pozycję i prędkość przy wysokiej częstotliwości próbkowania, ale z 3D czujnikiem ruchu również bardzo dokładnie reagował na jakiekolwiek zmiany. Do danych o ruchu pojazdu dodano jeszcze informacje o przyspieszeniu, pokonywaniu zakrętów oraz hamowaniu. Zawodnici dzięki temu mogą robić analizy i pracować nad zlepszeniem swojego stylu jazdy. Na końcu sierpnia planują wystartować w Rallye w Pačejově.

Przejazd ostrym zakrętem jak na dłoni

Zobacz, jakie dane zapisał tracker na ostrym zakręcie. Kierowca gwałtownie zahamował z 125 km/godz. do 30 km/godz. W zakręcie dochodzi do radykalnej zmiany kierunku jazdy. GPS lokalizator wszystkie te dane zapisze i odzwierciedli na mapie.

Masz pytania?
Chcesz bezpłatnie przetestować nasze rozwiązania?

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, skontaktujemy się z Tobą.